Artykuły sponsorowane w portalach czy warto

Artykuły sponsorowane to dość typowa i bardzo popularna forma promocji danego produktu. Teksty promocyjne zawierają wiele przydatnych elementów. Są nie tylko artykułami promocyjnymi opisującymi w samych superlatywach dany produkt, ale służą też pozycjonowaniu danych treści. Teksty reklamowe takie jak artykuły sponsorowane zawierają w swej treści także odnośniki do stron z danym produktem . Zawarcie w tekście odnośnika ze specjalnym słowem kluczowym (Anchor tekst, kotwica), który będzie kierować, jest to bardzo ważne, albowiem daje czytelnikowi nie tylko informację o do czego kieruje dany odnośnik, ale jest też czynnikiem rankingowym. Powoduje wzrost pozycji w wyszukiwarkach strony docelowej.

Przykładowo zawarcie w artykule sponsorowanym frazy Wyszków  i podlinkowanie tego słowa do portalu o Wyszkowie podniesie pozycję tej strony. Artykuły sponsorowane, spowodują, że strona będzie po jakimś czasie znacznie wyżej na wyszukiwane hasło „Wyszków”.

Powyżej podaliśmy tylko bardzo prosty przykład linkowania do treści tematycznych. Oczywiście takie zabiegi stosuje się  do pozycjonowania dowolnych treści, np. stron z konkretnymi produktami. Warto to robić z głową stosując się do kilku prostych zasad. Poniżej podamy tylko te, które są naszym zdanym najważniejsze. Oczywiście warto zapoznać się dogłębniej z tym tematem. Przełoży się to na wymierne korzyści dla państwa działalności biznesowej. Zasady jakie warto stosować publikując artykuły sponsorowane:

  • publikować w wybranych portalach, najlepiej tematycznych, których zawartość jest wartościowa jakościowo;
  • nie należy duplikować treści, a więc publikować tego samego artykułu sponsorowanego  kilka razy w różnych miejscach;
  •  zadbać o jakość i merytoryczność samego artykułu, tak aby była wartościowy i zrozumiały dla Czytelnika;
  • pamiętać o tym, aby nie pisać artykuły na taka sama frazę kluczową n jaką chcemy linkować;

Wymienimy tylko kilka zupełnie podstawowych i fundamentalnych zasad. Jest ich wiele więcej, ale to już temat na zupełnie odrębny artykuł lub nawet całą serie artykułów.

Gdzie publikować swoje artykuły sponsorowane

Z pewnością, jeśli poszukacie, znajdziecie w sieci bardzo wiele porad na ten temat. Zerknijcie jeszcze raz na początek tego artykułu. Podaliśmy tam przykładową frazę „Wyszków” na którą zalinkowaliśmy do faktycznie istniejącego portalu miejskiego. Właśnie w takich miejscach warto publikować swoje artykuły. Nie dość, że jest to portal miejski, to jeszcze jego wartość dla wyszukiwarek jest dość znaczna. Od jakiegoś czasu można ponownie sprawdzać tzw. PR strony (Page Rank). W przypadku tego portalu wynosi od PR=3, a więc dość sporo.

Nawet jeśli jakiś portal internetowy nie oferuje wprost publikacji artykułów sponsorowanych to warto skontaktować się z administratorem strony i po prostu zapytać. Stawki za publikację są bardzo różne, osiągają wartości od kilkudziesięciu do kilku tysięcznych złotych. Dosyć pomocne może okazać się narzędzie LinkHouse (poszukajcie w wyszukiwarce 😉 , które skupia w sobie niemalże wszystkie pomocne narzędzia. Znajdzie tam wiele ofert publikacji. Na początek warto odrzuć te za kilkanaście złotych. Zazwyczaj będą to portale o małej wartości, a warto linkować z tych lepszych. koszt będzie się kształtować od 90-100 złotych wzwyż.

 

1 Odpowiedź

  1. Szymon pisze:

    Słyszałem, że warto, ale dobrze, by te artykuły sponsorowane zostały oznaczone w widoczny miejscu dla użytkowników, że to treści sponsorowane, opłacone. A umieszczane linki Mutts z google wskazywał, by oznaczać jako Nofollow.

Dodaj komentarz